Мета:
доповнити уявлення про травми поняттями переломи, вивихи,
травматичний шок. Допомогти усвідомити
значення знань ПМД в сучасному світі. Показати
зв'язки між якістю надання ПМД при переломах та вивихах та життям потерпілого. Порівняти види накладання шин в залежності від локалізації, важкості, тощо.
Основні поняття:
1.
Транспортна іммобілізація — заходи щодо забезпечення нерухомості кісток у місці перелому. Здійснюється
накладанням відповідних шин, виготовлених з табельних чи підручних матеріалів,
фіксацією двох розміщених поряд суглобів тощо. Такі заходи зменшують біль, що
попереджає розвиток шоку.
2. Види шин.
Промисловість випускає кілька видів табельних шин:
• драбинчаста шина
Крамера — виготовляється з гнучких металевих дротів і використовується для
іммобілізації верхніх кінцівок;
• сітчаста металева шина — застосовується для іммобілізації
верхніх кінцівок, під час переломів у ділянці гомілкового суглоба, їй легко
надати необхідну форму;
• фанерна шина — виготовляється різної довжини, не піддається моделюванню, у випадку
використання обгортається ватно-марлевими серветками;
• транспортна шина Дитеріхса — виготовляється з деревини;
складається з двох розсувних планок різної довжини, рухомої підошви і
палички-закрутки для витягування кінцівки. Використовується для іммобілізації
нижніх кінцівок.
3.
Підручними засобами можуть слугувати відрізки фанери, картону, палички,
різні побутові предмети, використовуючи які, можна забезпечити нерухомість
кісток у місці перелому.
Завдання: уважно за допомогою інструктивних
карток показати правила накладання шин
при ураженні певної ділянки тіла (можна зняти відео
та переслати у Viber).
Інструктивні картки тут
Комментариев нет:
Отправить комментарий